2009 m. lapkričio 9 d., pirmadienis
Stanforde sukurtas robotizuotas autonominis automobilis „Shelly“
Savarankiškai važiuoti sugebančius automobilius Stanfordo universiteto Robotikos laboratorija kuria jau keleri metai. Neseniai jos sukurtas automobilis pasiekė tokio tipo transporto priemonių greičio rekordą - 224km/h („Audi TT-S“ kodinis pavadinimas „Shelly“). Tačiau kitas jų tikslas yra dar ambicingesnis: su „Shelly“ pralėkti iki pat Pikes Peak kalno viršūnės. GPS ir landšafto informacija „maitinama“ be vairuotojo važiuojanti eksperimentinė „Audi TT-S“ sukurta taip, kad sugebėtų savarankiškai atlikti valdomą slydimą („driftą“) ir sugebėtų po tokio čiuožimo atgauti stabilumą. Gali būti, jog šis automobilis taps automatinių ateities vairavimo sistemų pirmtaku, kurios leis žmonėms sėkmingiau išvengti autoavarijų. „Mes siekiame išsiaiškinti, kaip valdyti automobilį iki pat jo galimybių ribos“, - teigia Palo Alto (JAV) įsikūrusios VW „Electronics Research Lab“ (ERL) vyresnysis inžinierius Ganymed’as Stanek’as, kartu su Stanfordo universiteto mokslininkais kūręs naująjį automobilį. Projekte dalyvauja ta pati komanda, kuri sukūrė „Junior“ - autonominį „VW Passat“, kuris laimėjo antrąją vietą DARPA organizuojamame robotizuotų automobilių lenktynių konkurse 2007 metais.
Užsisakykite:
Rašyti komentarus (Atom)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą